Oldalak

2011. február 2., szerda

JBC-Üzleti tervek versenye 2010-JBC I. rész

Ezen a versenyen vagyis a JBC -által szervezett üzleti tervek versenyén én is megméretettem magamat és a sok kiváló dolgozatból az enyém került ki győztesnek, komolyan én dönteni nem tudtam volna, mivel mindenki más szemszögből mutatta be a vállalkozását.Volt aki a humoron mások a számokon, szakmai szemszögből közelítve próbálta meggyőzni a zsűri kegyeit.

A vállalatom az Eco-House nevet viseli és az alternatív energia felhasználáshoz nyújt megoldásokat. Az alábbiakban a vállalatot mutatom be aki el akarja az egészet olvasni írjon egy mailt az fzsolt18@gmail.com címre.

A bejegyzés első része a vállalat bemutatásával foglalkozik a masodik az iparág piac elemzést, a marketing tervet és a működési tervet fogja tartalmazni; a harmadik rész a személyzeti tervet, kockázat és kockázat elemzést, az utolsó pedig a pénzügyi tervet.


A vállalkozás általános bemutatása


Az Eco-House Kft. Energia takarékos és környezetkimélő megoldásokat, termékeket biztosít a megrendelői számára. Napjainkban, egyre többen figyelnek és fordítanak több hangsúlyt az energiatakarékosságra és a környezet védelemre.

A vállalat föbb céljai:

  • Szakszerű tanácsadással, tervezéssel és kivitelezéssel próbálunk leendő ügyfeleinknek megvalósítani elképzeléseiket 
  • Regionális és helyi szinten piaci fölény megszerzése 
  • Az energiatakarékos és környezetkímélő „alternativ energiát” felhasználó termékek széles körű megismertetése és elterjedésének, felhasználásának fokozása 


A vállalat fejlesztési stratégiája:


1. 0-2 év rövidtávú fejlesztési terv:
  • Website készítése online vásárlási lehetőséggel ahol az érdeklődők nem csak információt kaphatnak a vállalatról és termékeiről hanem meg is vásárolhatják azokat előnyösebb áron ezek a termékek: kisebb napelem panelek, energiatakarékos villanykörték, napelemes gadetek, játékok napelemmel ellátott kerti felszerelések, zseblámpák stb. 
  • Partneri kapcsolatok kiépítése más vállaltokkal akik hajlandóak lennének forgalmazni a termékeket (villany szaküzletek, kerti dekorációval foglalkozó szaküzletek, elektronikus üzletek, kertészeti cikkeket forgalmazó szaküzletek, építkezési vállalatok, hasonló profilú online üzletek) 
  • A vállalat folyamatos bővítése, felszerelések vásárlása, a termékskála folyamatos bővítése, szakemberek alkalmazása 
  • A vállalat reklámozása a helyi valamint a regionális szinten a média bevonásával valamint online reklámozás a Google Adsense programja segítségével. 

2. 2-5 év középtávú fejlesztési terv:
  • A webes üzlet mellet sajat bemutatóüzlet Sepsiszentgyörgyön, Brassóban, Csikszeredában valamint ezek folyamatos bővítése és fejlesztése
  • A vállalat betőrése regionális piacra (Erdélyi régió) projektekben való részvétel, saját projektek levezetése (kisebb gyárcsarnokok, házak)
  • A temékek bővítése a geotermális fűtés rendszerekkel(hőszivattyuk), napelem rendszerek, stb
  • A reklámkamapány bővítése regionális és országos szinten
  • A partneri kapcsolatok bővítése és az építészeti vállalatokkal való szorosabb együttműködés kialakítása


3. Több mint 5 év

  • Az Eco House megjelenése az országos valamint a nemzetközi piacon
  • Saját projektek levezetése nagy gyárak, teljes öko-házak
  • Közvetlen imprtőri státusz megszerzése az új termékek esetében, igy az viszonteladásból származó jövedelem fontos részét képezi majd a vállalat költségvetésében
  • A reklámkampányok folyamatos bővítése interneten, országos tv csatornákon, előadások során
  • Környezetvédelmi programokban való vészétel


A vállalat nem csak eladni kívánja a környezet és energia barát termékeket hanem előadások, kiadványok révén megismertetni az emberekkel ezeknek a fontosságát, hatékonyságát.

Az ökologikus, energiatakarékos termékekre egyre nagyobb a kereslet köszönhetően az energia árak folyamatos növekedésének. Az ilyen megoldások egyre olcsóbbak és hatékonyabbak, elérhetőbbek lesznek a nagyközönség számára ezért a vállalatnak a folyamatos fejlődési lehetősége garantált. A vásárlókat a legkönnyebben a termékek energiatakarékosságának kihangsúlyozás révén lehet megfogni, ezek hangsúlyozására szükség van bemutatókat rendezni, környezetvédelmi napokban részt venni, valamint kiállításokon részt venni.

Az vállalat által forgalamazott termékek piaca fellendűlőben van, amelyek a következőknek tudhatóak be: az állami támogatás mértékenek a növekedése, az emberek környezetbarát tudatosságának növekedése. A 2009- es év végére 17,500 lakás volt felszerelve napellemmel vagy geotermális fűtéssel, ez a szám 2010-év végére akár meg is duplázodhat a szakértők szerin. A piac még csak most indult el tehát oriási potenciál rejlik benne.

A vállalat közvetlen beszállítói:


  • Solar Panel Store
  • Farnell Romania
  • Phoenix Com
  • Grünpower Technic


A vállalat potenciális üzleti partnerei:

  • építészeti vállalatok
  • virágüzletek, kertészeti berendezéseket forgalmazó szaküzletek
  • villanyossági szaküzletek
  • elektromos termékeket forgalmazó szaküzletek, IT szaküzletek
  • online szaküzletek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése